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O senhorio ainda não preencheu a velocidade da Internet. Peça-lhes que esclareçam isto.
Assim que enviar um pedido de reserva, o senhorio é notificado de que está interessado na oferta. A partir desse momento, o senhorio tem 24 horas para aprovar ou rejeitar o pedido.
Os senhorios estão principalmente interessados no perfil do inquilino. Não se esqueça de preencher todas as informações necessárias, adicionar uma fotografia de perfil ou mesmo fazer um pequeno vídeo sobre si. Isso pode torná-lo mais atraente para o senhorio e aumentar a possibilidade de aceitação da reserva.
Pode consultar os contratos de todas as ofertas com antecedência, sempre online. Depois de assiná-lo, pode encontrá-lo na aplicação A Minha Casa.
Ao fechar um contrato com a Flatio, não precisa de se preocupar que seja desvantajoso para si. Os nossos contratos são feitos para evitar problemas! Todos os contratos são iguais, e todos os proprietários da Flatio devem usá-lo.
O seu tempo é precioso. É por isso que adicionámos uma opção de visita virtual à nossa plataforma para que possa ver alguns dos alugueres listados na Flatio a partir do conforto da sua própria casa.
Se uma visita virtual não estiver disponível para o alojamento que escolheu, pode contactar o senhorio e perguntar-lhe se está disposto a dar-lhe uma visita pessoal à unidade de aluguer.
Se se mudar e verificar que o alojamento alugado não corresponde às informações disponíveis na Flatio no momento em que o pedido de reserva foi enviado ao senhorio, pode desistir do contrato de arrendamento em determinadas circunstâncias, comforme explicado neste artigo do nosso centro de ajuda.
Além disso, ao abrigo da nossa política de "mudança segura", ajudá-lo-emos na mudança para um alojamento alternativo se informar dentro de um determinado período de tempo que a unidade de aluguer não corresponde ao anúncio e que o senhorio não resolve o problema imediatamente. Pode ler os detalhes no nosso centro de ajuda.
A forma como pode cancelar uma reserva varia de acordo com o estado em que a reserva se encontra.
O pedido de reserva ainda está à espera da aprovação do senhorio? Então pode simplesmente cancelá-lo diretamente da aplicação A Minha Casa!
Contudo, suponha que o proprietário já aprovou o seu pedido de reserva, e já não está interessado no mesmo. Nesse caso, ainda pode cancelar a reserva antes de assinar o contrato de arrendamento. No entanto, só deve fazê-lo em situações excepcionais, dado que quanto o proprietário aceita a sua reserva, a propriedade deixa de estar disponível e pode levar à perda da oportunidade de arrendar a propriedade a outra pessoa.
Tem uma reserva aprovada e um contrato de arrendamento válido? Para cancelar a sua reserva, contacte o nosso Apoio ao Cliente com o máximo de antecência em relação ao início do seu contrato (o tempo específico e o montante do reembolso depende do tipo de política de cancelamento).
CHECK-IN: Self check-in, owner will send a clear instruction, very easy check in, feel safe too.
CLEANNESS: I find this a big problem. When I checked in, the floor has a lot of small hairs, I also found some hairs on the bed linens and pillows even though they seem washed. I texted Marcelo the landlord and he asked the cleaner to come change the bed linens. Then I also found the towels are not clean, same issue with some very small hairs and some dirty stuff that I do not want to describe. I didn't use them all all. I also washed all the bath towels again just to be sure. The bathroom sink was a bit blocked (which was ok to use but I need to wait for the water to go down which is a bit annoying). I also found the kitchen not very clean. I need to wipe the surface again myself. (I am being very honest here, I also took pictures if any party doubts the truth of my review)
EQUIPMENT: There's enough equipment for staying here, like iron board, clothes horse, basic cooking equipment etc. However there's nothing provided for kitchen cleaning, no washing liquid, no soap, no hand wash, nothing. I need to contact the landlord again to get them. Dishwasher is super dirty and it's broken. I also reported it to the landlord. There's no hoover, only a broom, the toilet seat cover is broken, and the light when you enter the apartment is also broken, but these don't bother me too much.
VIEW: Apartment is on the 4th floor, very nice city and mountain view, you can also see a bit of the river. If you look down you can see the busy traffic, I love watching traffic police man guiding the traffic, it's fun to just observe the city in this way. :)
SLEEP: I need to close all the windows to be able to sleep, but then there's no airflow, so I have to keep the fan on all the time. but I guess a good location means noisy road, it didn't bother me too much.
WORK&LIFE: It's a perfect place for a short stay, the apartment is small but has everything you need. However if you are a digital nomad and want to work while travelling, you might need to think about bringing some of your own equipment, there's no dedicated workspace, but I managed to use pillows for a back support ;)
CHECK OUT: It's the same as check in, very easy, the landlord will tell you where to keep the key etc. However when I was about to leave the apartment, the building was locked for some reason and the landlord didn't give me the key to open the door to the building.. I was locked for about 20 min and luckily someone in the building helped me open the door. It's a bit dangerous as there's a chance I would miss the flight. According to the landlord this door never locks, but I guess it's safer to give the tenant the key just in case this happened. Maybe I was just not lucky :(
LANDLORD: Marcelo is very nice, quick response, and very helpful for everything, also provided good restaurants nearby. Tthe only issue is he was travelling in Brazil and when I checked in the wifi provided in the apartment was wrong which caused me a delay for a work call, but he replied me and provided me the information as soon as he got up, which was appreciated! Even though there's issues here and there in the apartment, Marcelo is willing to try his best to solve it for the tenants. I believe he will fix all the issues in the apartment soon.